Kompleksā apkalpošana Darba aizsardzībā. 2.daļa.
Raksta pirmajā daļā centos īsi pastāstīt par Darba aizsardzības dokumentācijas izstrādāšanu. Šodien par Kompleksās apkalpošanas otro daļu – par uzraudzību un aktualizēšanu.
Iepriekš jau minēju, ka viss nebeidzas ar Darba aizsardzības mapītes izstrādāšanu.
Pirmkārt, izstrādāta dokumentācija nav mūžīga, tā ir jāaktualizē. Piemēram, darba vides riski ir jānovērtē ne retāk, ka reizi gadā. Proti, ja darba vides riski uzņēmumā ir vērtēti pirms diviem gadiem, tad no likuma viedokļa tas nozīmē, ka tie nav vērtēti vispār. Kurš sekos lai viss tiek izdarīts laicīgi? Uzņēmējs kuram ikdiena sastāv no neskaitāmu jautājumu risināšanas? Slēdzot kompleksās apkalpošanas līgumu, par termiņiem domā darba aizsardzības speciālists – uzņēmējam atliek tikai iepazīties ar dokumentāciju un apstiprināt tos ar savu parakstu (otrā patīkamākā nodarbe pēc peļņas skaitīšanas)!
Otrkārt, atbildīgs uzņēmējs rūpējās par to
lai nodarbinātie strādātu drošā darba vidē, turklāt strādā izmantojot drošus
darba paņēmienus un metodes. Vai ir izvietotas nepieciešamās drošības zīmes,
vai tiek ievērotas darba drošības instrukciju prasības, vai tiek lietoti
individuālās aizsardzības līdzekļi un tml.? Atbildīgs uzņēmējs tam visam
pievērš uzmanību, bet. Bet, ka jau minēju uzņēmējam ir daudz pienākumu un
veicamo darbu. Un arī ikdienas rutīna nesekmē īpašu acīgumu. Slēdzot komplekso
līgumu ar darba aizsardzības speciālistu Jūs atrisināsiet arī šo problēmu.
Ievērojot līgumā noteiktu periodiskumu, kompetentais speciālists apmeklēs
uzņēmumu un/vai tā struktūrvienības, veiks apsekošanu, sastādīs aktu par
atklātajām nepilnībām un Jūs zināsiet kas tieši ir jāuzlabo un kam jāpievērš
lielāka uzmanība.